VSEOHW.NET - Vše, co chcete vědět o hardware

Home > Články > Asus PM17TA - skvělý monitor za skvělou cenu
Nepřihlášený návštěvník

Asus PM17TA - skvělý monitor za skvělou cenu

LCD Asus PM17TA

I když za posledních pár let LCD panely hodně zlevnily a z bohatého výběru cen a parametrů si dnes vybere opravdu každý, stále platí, že dražší LCD monitory nabízejí lepší barevné podání, rychlejší odezvu nebo hezčí vzhled. Někdy se ale najde i takový panel, který svými vlastnostmi předčí i řadu dražších konkurentů – a právě to je případ modelu PM17TA. Jedná se o sedmnáctipalcový monitor od Asusu s cenou kolem 5000Kč.

Pokud už Vás stejně jako mě nudí obyčejný vzhled LCD monitorů s levně vypadajícím stříbrným rámečkem a černým plastovým podstavcem, tento LCD panel se vám určitě zalíbí. Design panelu se opravdu povedl - zaoblené rohy rámečku s vespod svážujícími se reproduktory v kombinaci se zajímavě vyřešeným podstavcem neudělají ostudu žádnému stolu. Polohování do výšky sice není možné, výrobce ale správně odhadl umístění panelu vůči očím a navíc mnohem využitelnější je většinou vertikální naklápění (např. v případě nevhodných odlesků).

Ty ale Asusu nehrozí – jeho další skvělou vlastností je matný displej, na kterém Vás mnohdy velice nepříjemné odlesky nepřekvapí. Vzhledem k obrazové kvalitě tento model také dokazuje, že není potřeba lesklých displejů k zobrazení pěkných barev. A že pěkné zobrazení opravdu zvládne! Jas i kontrast jsou na výborné úrovni, podsvícení je rovnoměrné a ani při sledování filmů ve tmě si žádných světlejších míst nevšimnete. Zapomněl jsem uvést ještě jednu věc – panel PM17TA je určen na hry, jeho reálná odezva je totiž 8ms. Vím, že teď jsem Vás asi nijak neohromil, existují přece LCD s odezvou 4ms nebo dokonce 2ms. Ve skutečnosti ji ale mají často o mnoho vyšší, opravdu jen málokteré značky (EIZO) uvádějí reálné hodnoty. Navíc v cenové kategorii kolem 5000Kč tyto panely nenaleznete a ještě k tomu lidské oko rozdíl mezi 8ms a 4ms nedokáže rozeznat. A 8ms je u modelu PM17TA skutečná hodnota, čil tento panel je samozřejmě vhodný i na hraní akčních her či sledování filmů.

Zvuk reproduktorů mile překvapí, i když samozřejmě na kvalitnější reprosoustavu rozhodně nemá, pro ušetření místa na stole se ale integrované reproduktorý hodí. Panel nabízí samozřejmě připojení přes digitální rozhraní DVI.

Jediným problémem tohoto LCD je výrobní nastavení, které zrovna nemá nejlepší úroveň a monitor si tak budete muset nastavit sami podle nějakého kalibračního programu. Těch je ale spoustu a věřím, že tento malý nedostatek zájemce o koupi tohoto LCD neodradí. Byla by to totiž velká škoda.

Sponzor článku:
Mall - Nakupujte HW a SW výhodně na

© Jan Chvojka