VSEOHW.NET - Vše, co chcete vědět o hardware

Home > Články > DFI Lanparty UT nF590 SLI-M2R/G - Overclockerům země zaslíbená
Nepřihlášený návštěvník

DFI Lanparty UT nF590 SLI-M2R/G - Overclockerům země zaslíbená

DFI Lanparty UT nF590 SLI-M2R/G

Velmi oblíbená série desek Lanparty od firmy DFI má díky špičkové kvalitě provedení a nekompromisnímu výkonu již léta početný kruh fanoušků, kteří nedají na tyto výrobky dopustit. Asi největší obliby si získaly v době, kdy byl socket 939 na vrcholu a tyto desky představovaly to nejlepší, co jste mohli procesorům od AMD dopřát. Po uvedení patice AM2 však DFI nepřišla narozdíl od konkurenčních firem Asus a MSI s uceleným portfoliem desek a naopak se držela spíše stranou. Těžko říct, zda-li čekala na správný okamžik, či spíše potřebovala více času na vývoj,... Jisté však je, že čekání na novou řadu se vyplatilo a vlajková loď DFI Lanparty UT nF590 SLI-M2R/G usiluje o post nejlepší desky pro socket AM2. Taková deska si jistě zaslouží bližší pozornost, takže si ji pojďme společně představit.

Už na první pohled poznáte výjimečnost desky – konstruktéři se totiž rozhodli prohodit paticei procesoru s paměťovými sloty, a tak se procesor při osazení nachází v levé části skříně a paměťové moduly naopak nalevo, pod zdrojem. Tento na první pohled podivný návrh má však nesporné výhody oproti standartnímu umístění, zejména co se týče chlazení a celkového oběhu vzduchu ve skříni, kterému výrazně napomáhá a jedná se tak o výborné řešení. I při bližším ohledání se dostaví pocit, že návrh desky je snad geniální - umístění všech komponent je naprosto ideální a vše je promyšleno do nejmenšího detailu, nikde nic nepřekáží a vše je na svém, logickém místě. Ostatní výrobci se zkrátka mají od DFI ještě hodně co učit. Co ale možná řadu lidí udiví, je chlazení čipové sady – v době kdy i většina levných desek využívá zcela pasivní chlazení je aktivní chladič skutečně velkým překvapením. V DFI na to ale šli od lesa a místo malého hlučného větráčku osadili speciální, na magnetickém polštáři se vznášející mini-větráček, který není vůbec slyšet. Teplota chipsetu je tak udržována na dobrých hodnotách a přitom je chlazení stejně tiché, jako při použití pasivní technologie – jak se říká: „Vlk se nažral a koza zůstala celá“. Mimochodem zapomněl jsem zmínit specialitu produktů Lanparty, která možná zůstává některým lidem skryta – komponenty na desce jsou citlivé na UV světlo a tak je tato deska vhodným kandidátem pro osazení do skříní s průhlednými bočnicemi.

Jak je už podle názvu zřejmé, jako čipová sada byla zvolena v současnosti nejvýkonnější nForce pro AM2 – nForce590SLI. Díky ní je k dispozici řada nadstandardních doplňků a funkcí . BIOS je jak se na špičkový motherboard sluší a patří velice kvalitní a nabízí královské možnosti přetaktování. Budoucí majitelé se mohou těšit i na POST displej a tlačítka power a reset přímo na desce.

DFI Lanparty UT nF590 SLI-M2R/G je skutečně kvalitní počin, který nenechá žádného overclockera chladným. Nabízí skvělý výkon a opravdu vysoké přetaktování a konkurenci nasadila laťku hodně vysoko a zatím těžko najdete lepší desku pro AM2. Její možnosti sice nevyužijí zdaleka všichni uživatelé a také ne všichni jsou ochotni investovat do základní desky 6000Kč, pro fajnšmekry vlastnící procesory od AMD a kteří nemají hluboko do kapsy je ale jasnou volbou.

Sponzor článku:
Mall - Nakupujte HW a SW výhodně na

© Jan Chvojka